Kvantitativno i kvalitativno destinacija bilježi rast, a posebno nas vesele dobre ocjene domaćih i stranih posjetitelja što je rezultat rada i sinergije svih turističkih dionika, lokalnih proizvođača, čelnika jedinica lokalne samouprave i ureda TZ-a, poručio je Petar Hrg, direktor Turističke zajednice Gorskog kotara.
Gorski kotar u prvih osam mjeseci bilježi čak 19,21% više noćenja i 12,93% više dolazaka u odnosu na rekordnu 2019. godinu što ga izdvaja u Hrvatskoj. Ostvareno je 5,66% više noćenja stranih posjetitelja u odnosu na 2019. godinu što pokazuje kako su se strani posjetitelji vratili svojoj omiljenoj planinskoj destinaciji koja je udaljena svega 20-ak minuta vožnje od mora. Ujedno, domaćim je posjetiteljima Gorski kotar primamljiva destinacija jer je ostvareno čak 31,97% više noćenja u odnosu na 2019. godinu. Također i po parametru prosječnog trajanja boravka u danima ostvaren je rast za 9,3 postotna poena. Svi su smještajni kapaciteti viših kategorija bilježili rast u odnosu na 2019.. godinu, a poglavito oni koji kontinuirano unapređuju svoje usluge te su se toj djelatnosti maksimalno posvetili. I dalje je primjetan trend popunjenosti od 150 do više od 200 dana godišnje, i to u privatnom smještaju, posebno kod kuća za odmor više kvalitete i onih koje kreiraju promotivni narativ utemeljen na tipično goranskom storytellingu.
U kolovozu je ostvareno 25,52% više noćenja i 9,78% više dolazaka u odnosu na 2019. godinu. Također je zabilježeno čak 22,71% više noćenja stranih posjetitelja te 30,66% više noćenja domaćih gostiju što dodatno potvrđuje da je naša poznata planinska destinacija po svim parametrima magnet za posjetitelje. Gorski kotar je destinacija koja se s lakoćom može pozicionirati te dodatno unaprijediti kako bi evoluirala u briljant hrvatske turističke ponude poštujući principe održivosti. Naime, već i sada, s postojećom infrastrukturom i ponudom, oduševljava.
Kvaliteta destinacije – na visokoj razini
Ukupna ocjena kvalitete destinacije za period od početka godine do kraja srpnja iznosila je čak visokih 92/100, na osnovi prikupljenih 3022 recenzija. Ukupna ocjena kvalitete atrakcija u destinaciji iznosi 94/100 (na temelju 698 recenzija), kvalitete ponude lokalnih proizvođača 96/100, a privatnog smještaja 95/100. Gosti su svoje dojmove najčešće objavljivali na platformama Google maps, Booking.com, Tripadvisor, Aribnb, Expedia, Facebook i sl. U drugom dijelu ove turističke godine TZ Gorskog kotara nastavit će s mjerenjem kvalitete usluge i proizvoda, stalno će podizati broj mjerenih dionika turizma i kontinuirano voditi brigu o podizanju kvalitete i zadovoljstvu gostiju tijekom cijele godine.
Svi elementi jasno pokazuju da je Gorski kotar primamljiv turističkom sektoru što dodatno utječe i na investicijske potencijale, poglavito u području izgradnje smještajnih kapaciteta više kategorije kao i ugostiteljske ponude koja može pružiti vrhunski doživljaj posjetiteljima. Također je zamjetan trend interesa investiranja i u dodatne sportsko-rekreativne sadržaje što će svakako biti dodatan vjetar u leđa razvoju turizma u goranskom kraju. Nadalje, jedinice lokalne samouprave pružaju kvalitetnu potporu investitorima koji mogu zadovoljiti parametre razvoja održive i zelene destinacije kako bi se očuvale vrijednosti ovog kraja te su ujedno u procesu realizacije kapitalnih turističkih projekta koji su predviđeni u Master planu razvoja turizma Gorskog kotara.