Gorski kotar – potvrđene visoka razina destinacijske atraktivnosti

Gorski kotar – potvrđene visoka razina destinacijske atraktivnosti

29.05.2023.

Ovogodišnji rekordni turistički rezultati potvrđuju visoku razinu destinacijske atraktivnosti Gorskog kotara, zelenog srca Hrvatske, jer uz broj noćenja, uočava se značajan interes i kroz event industriji kao i kroz investicijske cikluse, naglasio je Petar Hrg, direktor Turističke zajednice Gorski kotar.

Naime, do 23. svibnja ove godine Gorski kotar bilježi 16,14% više dolazaka i 15,52% više noćenja u odnosu na isti period prošle, turistički rekordne godine. I dalje dominiraju domaći posjetitelji po broju noćenja i dolazaka, ali je zamjetan rast stranih posjetitelja. Objekti u domaćinstvima bilježe 20,43% više noćenja u odnosu na prošlu godinu s jasnim trendom rasta iz godine u godinu, a kuće za odmor viših kategorija daleko su najtraženiji oblik smještajnog kapaciteta koji se mahom rezervira pa čak i po pola godine unaprijed.

Svakako valja istaknuti kako je destinacija itekako privlačna glavnim protagonistima event industrije pa je tako ove godine Gorski kotar bio domaćin dijelu WRC Croatia Rally-ja, prestižnog međunarodnog automobilističkog natjecanja. Pored toga, kultni Motovun film festival održavat će se i u Gorskom kotaru pod nazivom Cinehill gdje posjetitelje očekuje planinski kamp, dani ispunjeni šetnjama, jogom, radionicama, plivanjem u rijekama i jezerima, glazbom i naravno, najboljim filmovima. Bitno je istaknuti kako će posjetitelji moći uživati u Delnicama u debeloj hladovini stoljetnih goranskih šuma što će im biti fantastično osvježenje od ljetnih sparina i prijeko potreban odmak od gužvi.

Ujedno, Gorski kotar bit će kulisa dramske serije „Gora“ od 22 epizode koja će se emitirati na HRT-u u cilju prezentacije junaštva, prijateljstva, ljubavi i nesebičnoj pomoći koje povezuju članove gorske službe. Inspiracija za seriju je djelovanje pripadnika Hrvatske gorske službe spašavanja koji sudjeluju u predprodukciji kao savjetnici za scenarij, kako bi se autentično prikazale akcije spašavanja. Emisiji je cilj edukacija gledatelja o ponašanju u prirodi te očuvanju iste. Ovim primjerom filmskog turizma utječe se na promociju i prezentaciju destinacije na domaćem, ali i stranim tržištima jer će se serija plasirati kroz svjetski poznate streaming servise.

Od iznimno atraktivnih, predstojećih događanja ističu se i Final destination, festival elektronske glazbe, kao i Žabarska noć u Lokvama, Super dani vani u Kamačniku. U segmentu sportsko-rekreativnih događanja valja istaknuti, između ostalih, poznatu utrku Mountain Madness u Ravnoj Gori, međunarodnu utrku Risnjak trail koja će se održati kroz najljepše predjele Nacionalnog parka Risnjaka, kao i utrku Fužinarska lisica u Fužinama te međunarodnu regatu u SUP-ovima koja se odvija na najvišoj nadmorskoj visini u Europi.

U segmentu investiranja i daljnjeg turističkog razvoja destinacije jedinice lokalne samouprave kroz natječaj u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti prijavili su projekte vrijedne 20 milijuna eura, što će dodatno potaknuti i privatne investicije koje niču poput goranskih gljiva, dok tržište nekretnina cvjeta poput šumskog cvijeća.

Kako bi se uredilo i sustavno pristupilo gradnji te zadržao glavni adut destinacije Turistička zajednica Gorskog kotara u suradnji s Javnom ustanovom Zavod za prostorno uređenje Primorsko-goranske županije prošle je godine pokrenula inicijativu očuvanja prostornog identiteta. Finalna prezentacija studije o tipologiji gradnje i uspostavljanju prostornih standarda očekuje se u lipnju nakon čega slijedi njezino operativno usvajanje.

Očuvanje prirodnog prostornog identiteta destinacije ključan je parametar koji privlači prosječnog posjetitelja Gorskog kotara, te se stoga gradi destinacija koja se udaljava od masovnog turizma i usredotočuje se na pružanje usluga visoke kvalitete. Ovakav pristup ima pozitivan učinak na investicijsku klimu, potičući brži povrat investicija i prijeko potrebnu održivost.

Ured TZ-a Gorskog kotara ove godine i dalje sustavno radi na promociji destinacije kako na domaćem tako i na stranim tržištima. Nastavlja se prošlogodišnja kampanja „Što je danas luksuz?“ koja odgovara na osnovne potrebe posjetitelja o revitalizirajućem odmoru nakon kojeg im nije potreban još jedan odmor. Ujedno, nastavlja se daljnje fotografiranje smještajnih kapaciteta te od niza aktivnosti valja izdvojiti kako će se destinacija prezentirati slovenskim novinarima kroz studijsko putovanje. gorskikotar.hr #neodoljiv #gorskikotar

Gorski kotar logo jesen

Gorski kotar

Neodoljiv